Stránky

středa 11. ledna 2012

S baterií na trávník - akumulátorové zahradní nářadí


Aku nůžky Wolf-Garten
Baterie používáme v běžném životě každodenně. Tuto moderní akumulátorovou technologii využíváme v mobilních telefonech, v noteboocích, tabletech, holícím strojku. Pronikla také do dílenského nářadí ( aku-šroubováky, aku-vrtačky ) a do jiných domácích spotřebičů. výkonná baterka do tmy je v každé domácnosti samozřejmostí.

V poslední době se stále více také hovoří o elektromobilech. Kde jde vývoj velmi rychle kupředu. Tam se ale používají baterie větších rozměrů. Například baterie v Octavii Green E Line se skládá ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatt hodin. Váží zhruba 315 kilogramů. Podrobnosti najdete na www.skoda-auto.cz

Vraťme se do menších rozměrů a vraťme se na zahradu, hlavní téma tohoto celého blogu. V posledních dvou letech dochází k masivnímu rozvoji akumulátorových technologií i v zahradnictví. A nabídka AKU nářadí pro zahradu se rychle rozšiřuje.


Aku technologie pro zahradu

Významné firmy na trhu se zahradní technikou přinášejí každoročně několik novinek v aku nářadí. Zahradní nářadí s baterií nabízejí například:

  • Wolf-Garten
  • Gardena
  • Bosch
  • Stihl

tedy firmy hrající významnou roli na trhu se zahradní technikou a věnující se vývoji. Přikládám krátká videa prezentující aku zahradní techniku od Wolf-Garten, Stihl a Gardena.





Akumulátorová technologie je velice šetrná k životnímu prostředí. Je bezpečnější, netaháte za sebou kabel, který lze přeseknout. Je to technologie budoucnosti. Firmy ji věnují velkou pozornost. Vývoj jde velmi rychle kupředu. v nabídce lze najít následující zahradní techniku využívající technologii:
  • nůžky na trávník
  • zahradní nůžky
  • nůžky živý plot
  • vyžínače
  • řetězové pily
  • foukače
  • sekačky

Baterie a použitá technologie.

Jsou vyvíjeny stále dokonalejší baterie. Lehké a výkonné. Baterie bez paměťového efektu, bez samovybíjení. Samozřejmostí je rychlá výměna baterií, a tím žádné prostoje v práci.

Nejčastěji se používá lithium-iontové technologie. Více o této technologii si lze přečíst například v článku na wikipedii: Lithium-iontový akumulátor.

Shrnutí výhod aku technologie
  • šetrná k životnímu prostředí
  • jednoduchá obsluha
  • tichý chod strojů a nářadí
  • rychlá výměna baterií
  • baterie nemají paměťový efekt
  • bez samovybíjení

Využijte i vy akumulátorové technologie ve Vaší zahradě a oceňte přínos těchto moderních strojů a nářadí. Pracujte se stroji a nářadím bez kabelů, bezpečně, ekologicky a moderně.



6 komentářů:

  1. My máme jenom klasické zahradní nářadí :-) . Nechtěla bych mít nic robotického, takhle bych si totiž práci na zahradě vůbec neužila, a to by nebylo ono. Sice jsem občas unavená, hlavně, když toho je hodně najednou, ale pak mám zase krásný pocit, jak máme zahradu pěknou :-) .

    OdpovědětVymazat
  2. No, nevím jak jste na tom vy, ale třeba pro mne bylo to zahradní nářadí docela dost veliký problém. Respektive to nebylo problém sehnat, ale sehnat ho za dobrou cenu... Musel jsem hodně hledat, ale nakonec se mi to podařilo najít na této stránce zde , tak aspoň něco pozitivního :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem nedávno vybíral zahradní traktory. K těm AKU věcem nějak nemám důvěru. Ne že by mě někdy zklamaly, ale máme poměrně velkou zahradu. Jednu část jsme před pár lety sekali robotickou sekačkou, ale ta byla pak v provozu prakticky pořád, protože to bylo pomalé. Takže si chci pořídit traktůrek a bude po starostech. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já si nedávno četl o takových těch aku zahradních sekačkách. Ale nějak nevím. Asi bych do toho nešel. S aku nářadím mám obecně špatné zkušenosti. Ty baterky většinou moc dlouho nevydrží. Já mám všechno nařadí normálně elektrické. A to, co nemám, tak to mi vždy může půjčit tato půjčovna nářadí Praha 9.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem se zamiloval do robotické sekačky už před dvěma lety, když jsem ji poprvé uviděl, ale manželka ji nechtěla. Přišlo ji zvláštní, že by nám něco samo sekalo trávník, tak jsem se té myšlenky vzdal, ale letos mě postrčil kamarád, který si ji koupil, tak jsem ji taky objednal a než přijela manželka z práce, tak už sekačka jezdila po zahradě :-D .

    OdpovědětVymazat